Kilpailukykyisimmät ja kannattavimmat organisaatiot tekevät jotain radikaalisti eri tavalla kuin kilpailijansa. RadiCamp on ketterä ja systemaattinen innovointiprojekti, jossa synnytetään radikaaleja innovaatioita ei-kilpailevien yritysten osaamista yhdistämällä.

Innovaatioita osaamista törmäyttämällä  

Jäävätkö radikaalit ideat jalkoihin – pysyykö organisaatiosi kilpailijoiden vauhdissa? RadiCampin tavoitteena on synnyttää liiketoimintaa, tuotteita tai palveluita radikaalisti uudistavia innovaatioita. Tämä tapahtuu erilaisten yritysten asiantuntemusta ja näkökulmia tehokkaasti törmäyttämällä.

RadiCamp-projekti kestää 4-6 kuukautta, jonka aikana ratkaisu kehitetään ideasta prototyypiksi asiakas-, liiketoiminta- ja teknologianäkökulma huomioiden. Mukana olevilla yrityksillä kullakin on oma innovointihaasteensa, johon kehitetään ratkaisuja hyödyntäen muiden osallistujien asiantuntemusta.

Yritykset saavat meiltä käyttöönsä tehokkaan innovointiprosessin, uusimmat innovointityökalut ja kokeneet innovaatiotoiminnan ohjaamisen ammattilaiset. Osallistujat innovoivat keskenään avoimesti, aivan kuin olisivat samassa yrityksessä, mutta prosessi on suljettu ulkopuolisilta.

Fingrid kehitti radikaaleja ratkaisuja tekoälyn ja robotisaation hyödyntämiseen!
Lataa esite ja lue lisää RadiCamp-projektista!

Lue miten ABB luo asiakaslähtöisiä innovaatioita RadiCampin avulla!
Artikkeli Koneen, Yle:n ja YIT:n RadiCampistä Tekniikka&Talous lehdessä
Katso Tikkurilan ja Invalidiliiton kokemuksia RadiCamp-projektista

Radikaaleja ratkaisuja

RadiCamp synnyttää radikaaleja ratkaisuja, jotka rakentavat pitkän tähtäimen kilpailuetua. Suosittelemme RadiCamp-projektia organisaatioille, jotka etsivät uutta näkökulmaa ja tehokasta toimintatapaa organisaatioiden väliseen yhteisinnovointiin.

RadiCamp projekteissa asiakkaamme ovat kehittäneet tuoteinnovaatioita, uudistaneet palvelujaan, hakeneet vauhtia digitalisaatioon ja disruptoineet liiketoimintamallejaan. RadiCamp-projekti tuottaa prototyyppi-tasoisia ratkaisuja. Tulosten pohjalta yrityksen on helppo suunnitella ja päättää tarvittava jatkokehitys.

RadiCamp-projektin tuloksena yritykselle syntyy:

  • Konkreettisia ratkaisuja yrityksen strategiseen kehityshaasteeseen.
  • Innovointiprojektin toteutusmalli, jota yritys voi toistaa myös RadiCamp-projektin jälkeen.
  • Uutta innovointiosaamista, jota tuemme antamalla käyttöön menetelmäkirjan käytetyistä työkaluista.
  • Yritysten välinen toimiva innovointiverkosto hyödynnettäväksi myös projektin jälkeen.

 Olemme kumppanisi…