Turvallisuusjohtaminen – inhimilliset tekijät onnettomuuksissa

Miten inhimillisistä tekijöistä johtuvia onnettomuuksia ja läheltä piti -tapauksia voidaan estää turvallisuusjohtamisella?

Ihmisen toiminnan taustalla on erilaisia inhimillisiä tekijöitä, jotka voivat pahimmillaan vaikuttaa monenlaisten vaaratilanteiden syntyyn. Kun osaat tunnistaa tällaiset tekijät ja ottaa ne ennalta huomioon, turvallisuus lisääntyy ja onnettomuusriski pienenee.

Turvallisuusjohtamisen webinaarisarjan toisessa osassa turvallisuusjohtamisen konsultti Mikko Hietanen avaa inhimillisten tekijöiden käsitettä konkreettisten vaaratilanne-esimerkkien avulla. Mikko kertoo myös, millaisilla toimilla inhimillisistä tekijöistä johtuvia onnettomuuksia ja läheltä piti -tapauksia voidaan turvallisuusjohtamisen näkökulmasta estää.

Mikolla on taustallaan pitkä historia F18-Hornet hävittäjälentäjänä. Hän on tehnyt useita onnettomuus- ja vaaratilannetutkintoja, joihin inhimilliset tekijät ovat lähes poikkeuksetta liittyneet.

Webinaarissa opit muun muassa:

  • Mitä inhimillisen tekijän käsite tarkoittaa ja miten se kytkeytyy turvallisuusjohtamiseen?
  • Miten organisaatiossa olevia piileviä inhimillisiä tekijöitä voidaan tunnistaa?
  • Miten turvallisuusjohtamisen tilannetietoisuutta voidaan lisätä?

Ajankohta: tiistai 15.9.2020 klo 10–11

Toteutus: Webinaari Teams-alustalla

Hinta: 0€

Lisätietoja ja kyselyt: jos haluat tietää lisää webinaarisarjastamme tai turvallisuusjohtamisen valmennuksista, ota yhteyttä Mikko Hietanen 040 517 7164 tai  Anna Vaihinen 044 330 0303.

Innotiimin syksyllä 2020 tuottama Turvallisuusjohtamisen webinaarisarja antaa johtajille ja esimiehille eväitä parempaan turvallisuuden ja muutoksen johtamiseen muuttuvassa maailmassa. Webinaarit tarjoavat johtotehtävissä toimiville tietoa, inspiraatiota ja oivalluksia, joiden avulla kehittyä omassa tehtävässään ja samalla kehittää koko organisaation tehokkuutta ja hyvinvointia.

 

Tilaa webinaarin tallenne: 

    Innotiimi saa lähettää markkinointiviestejä minulle. Jokaisessa viestissä on ohjeet markkinointiviestien peruuttamiselle.